måndag 27 april 2009

Ormar och råttor

Igår så drog jag och pojkarna till Umeå och hälsade på syster.
Henric drog till Luleå och Ökx, så jag kände inte för att vara hemma.

Glenn och Melvin sprang och lekte direkt, jag kollade in systers trädgård och berättade vad hon skulle göra.
Varmt som på sommaren var det oxå, skönt!

Tyvärr så var olikan framme och jag åkte in på akuten med Max.
Han blev biten i sitt lilla finger av en råtta, en tamråtta alltså.
Så nu hittar jag till akutmottagningen på Umeå universitetssjukhuset =) Det ni!
Fick vänta 1½ timme och var inne hos läkaren i typ två min.
Max var jätteduktig och gick omkring och charmade alla som satt i vänthallen =)

Max har påbörjat sin penicillin kur idag och ska ta den i sju dagar. Det i förebyggande, så att det inte blir en infektion pga av bettet.

Sen har Max prickig rygg, mage, lite i anskitet och nu idag såg att det börjat komma prickar på hans händer oxå.
Tre dagarsfeber, misstänker dom.

Annars då?
Ska jobba lite imorgon, måste bara komma ihåg att meddela dagis om det. Annars så är ju gossarna lediga från dagis på tisdagarna.

Näpp, ska nu kila och se vad jag ska handla.
Ha det gott!

2 kommentarer:

Alex sa...

Ajsing, brukar ta ont som fan det där.
Du kan få komma ge tips i min trädgård oxå. katastrofområde. Måste göra nå åt det i sommar. Funderar på en liten damm.. Alltså sån där plastbalja man gräver ner lite.

Anonym sa...

bli medlem.........http://www.gratisskor.se/Register.asp?r=8906